7 Mayıs 2010 Cuma

Listen What They Say...

Yine kuş olmuş uçarken bir hayattan öbür hayata, dinlenmek için durdum gene, kondum bir dala. Nefes almak için kaldırdım kafamı baktım gökyüzüne, hızlı hızlı geçti bulutlar üstümden....

Geçen sene uçan kuşlar dövmesi yaptırdım tam on iki tane bilinmeyene ama uzaklara uçan kuşlar, uçarak gözden kaybolan kuşlar. Dövmenin ne kadar eskilere ait olduğunu vucudu süslemekten öte, insana güç verdiğini hatta kabilelerin krallıkların simgesi olduğunu, herkes bilir. Hatta Dan Brown'un Kayıp Sembol kitabında, sayfa 19'da şöyle der "Dövme yapmanın amacı hiçbir zaman güzellik olmamıştı . Asıl amaç değişimdi." Bence çok doğru bir söyleyiş. Dövmeyi sevmeyenler olduğunu aklımdan çıkarmayıp daha fazla üstelemeyeceğim ama bence herkes küçükte olsa kendisini mutlu eden, bir dövme yaptırmalı.

Ben kuşları tercih ettim, çünkü kuşlar özgürdür, kırılgandır, çok sıkarsanız ölür, çok serbest bırakırsanız kaçar gider, besler bakarsanız bir sonraki bahar yine gelir, size çok şey anlatırlar. Her zaman kendi kanatlarıyla uçarlar, sürüler halindedirler ama herzaman kendi kanatlarıyladırlar.

Ben bu dövmeyi yaptırmadan önce sevdiğim bir arkadaşım kuş resimleri çeker, uçan martılarıda malum sitede ben olarak etiketlerdi, hatta neden uçan kuşlar dövmesi yaptırdığımı soranlara şakayla karışık çünkü uçan kuşlar martılar, yeşil tatlı bir bahar, gülen şen sevdalılar vardı.... diye devam eden şarkıyı çok sevdiğimi söylerdim. Böyle böyle kuşlarla ilişkilendirdim kendimi....

Şimdi bunu yazmak nerden çıktı....... Geçenlerde bir arkadaşımın resmini gördüm (uzaklarda olan) resimde bir martı vardı, tam başının üstünden geçiyordu, kafamda şöyle bir ses yankılandı, "nereye giderse gitsin bir şekilde ordasın"..... Kırgınlıklar, üzüntüler bir zaman sonra hatırlanmıyor bile, dilin kemiği yok insanlar kırıcı olabiliyor, hak edilmeyenleri dile getiriyor, söz ağızdan çıkıncaya kadar sizin esirinizdir, ağızdan çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz, kalp kıranın artık bir değeri kalmıyor, karşısındakine birşey ifade etmiyor... zaman herşeye iyi geliyor.

O resme bakarken ofisteydim, sabah erkendi, pencereden dışarı baktım, güneş vardı, bana göz kırptı, kahvemi yudumluyordum, huzurluydum........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder